Detta händer här just nu.

Ja de är fullt ös här korta stunder än så länge i hundrummet. Men dom blir allt mer o mer aktiva för varje dag som går. Så snart är de full rulle på hela undervåningen. Som tur är kommer min syster Elin ner under sitt Påsklov hon har vecka 13 o ska hjälpa mig med de små.

Annars är det oxå bra.

Gubben ska bli morbror i augusti. Svägerskan ska få tillökning. Alla ser framemot detta. Och det talas inte om så mycket annat innom släkten på den sidan just nu. Helt förståligt med tanke på att de är första barnbarnet för både mor och far föräldrarna som är VÄLDIGT efterlängtat.

Sen ska jag börja läsa en kurs i Bokföring. Efter de blir de säkert en kurs i lönehantering. Men de blir sen de. Ska ta mig igenom 11 torsdagkvällar först o bokföringen. Ska bli kul. Förhoppningsvis blir jag lite bättre vetande oxå.


Sitter just nu i telefonkö. Väntar på att nån ska svara på Unionen. Gubbens Fackföbund. Ska fråga vad de är för papper dom vill ha in. Han ska ju byta fack igen. Krångligt krångligt.

Sen ska jag gå o sätta på en kanna kaffe faktist, springa ner i pannrummer o börja elda o in i tvättstugan för o sätta igång en maskin till. För tvätta har jag märkt att man får göra ofta när man har små valpar. Säkert tre fyra maskiner om dan just nu. Men de blir ju bättre när dom lärt sig att man inte ska kissa där man sover. Men för att vara tre veckor i dag så är dom ändå förvånadsvärt duktiga på att gå på tidningen när de ska uträttas behov.

Sen ska valparna vägas o kollas i dag......................... Oh dom svara nån gång!


(Pratar med Unionen)


Ja vars var jag..... Jo! Jag berättade om mitt spennande tidsfördriv i dag.

Sen ska jag göra räkningarna. Jag o Fred ska sitta ner i kväll o planera månadens budget har jag bestämt. Sen är han lyckligt ovetande om att jag ska sätta honom i arbete. Vi ska städa.... Båda två.

MooOoaaAAhhHHhaaAAhhHHaaaa...!!!!

Här kommer lite bilder jag tagit på de sju små underverken som är 3 veckor i dag.

Alvays On My Mind
image132

Devil In Disguies
image133

Viva Las Vegas
image134

Its Now Or Never
image135

Suspicius Minds
image136

Teddy Bear
image137

Love Me Tender
image138

Webfetti.com

Var ett tag sen.

128320993454987500dudewaitw.jpg

GÅ IN PÅ......

     www.grandisvalpar.webblogg.se  om ni vill ha senaste uppdateringen om hur det går. Kommer att uppdatera här oxå sen.

Ha de bra!!!!

...

Hon har gått ner 0,5 grader sen igår samma tid. Från 37,7 till 37,2..... Kan de vara nära nu måntro?

HOHO VALPARNA.... KOMMER NI SNART ELLER?????

Dagen D!

Valparna är beräknade till att komma i dag........... HOHO, VARS ÄR NI!!!??? ser inget annat täcken på Donna att de kan vara nått påväg är att hon dreglade lite när hon var ute på morgonpinken o sökte gräs att tugga i sig. Men aptiten är densamma. Äter som en häst. Hon förlorar inte aptiten i första taget. Ska ta tempen på henne för att se om hon gått ner någor.

Återkommer med mer information senare!