En vecka kvar....

... tills vi har mer än två hundar hemma.

image131

Donna kommer inte kunna gå sista dan tror jag. Nu är hon inte med ut på promenaderna längre. Hon har aldeles för mycke att bära på. Hon vaggar fram som en sugga.
När vi liggar o myser i Bia-bädden på kvällarna kan man känna dom små liven där inne röra på sig. De är helt ofattbart. Snart har man en massa små kryp här hemma. Vi var till vetrinären där vi hitta sex små valpar. Men dom sa att de kan finnas fler. Så vi får se hur stor flock vi får.

Nu ska jag lägga mig o läsa på lite om hur man gör med dom små krypen.

Ha de!!!

20080114

I natt har jag legat sömnlös i sängen med miljoner tankar och funderingar om ALLT. Men främst tankar om mitt lilla allt. Donna.

  
(Bild1: Donna ungefär två år nått sånt. Första sommaren vi bor i huset iallafall. Bild2: En halvtaskig bild på henne där jag försöker ställa henne. Hon har fått lite för mycke godis.)



Hon ska nämligen bli Mamma. Om tre veckor på dagen i dag. Jag ska bli Mormor.... Gaaaaaaah! Det har inte synts på henne tidigare. Men i helgen fick hon en riktigt stor mamma mage. Hennes smala midja blev som en tunna. Sen tänker hon bara på mat. Inget annat.... ja förutom att hon konstant vill bli klappad och pussad på, men de ville hon innan oxå. För blir man klappad på så kanske man kan scharma sig till en godisbit eller flera. Så det finns en baktanke med ALLT!

 
(Bild1: Donna på julafton då hon öppnar sin smarriga julklapp. Mums tyckte hon de var o önskar de var julafton jämnt. Bild2: Donna i dag när hon ligger o vilar sig. Stor om magen.)

Pappan heter Kvarnängens Elvis Presly. En jätteståtlig gul champion hane. Så dehär kommer bli KANONFINA valpar.

Så småningom kommer jag att göra en egen sida om detta. Kommer att ha en länk härifrån till den. Men först måste jag bygga valplåda, läsa på om allt vad man kan göra o tänka på när man får en valpkull, städa undan o göra färdigt allt som har blivit liggandes för sen har man inte tid med de för då är man bara i lavplådan o kryper misstänker jag, annonsera så man inte står där med 13 hundar sen (fast jag misstänker att jag inte kommer att vilja släppa iväg nån av dom) tänka ut frågor o vad jag kan ge för råd o vad jag tycker är viktigt att tänka på när man skaffar just en sånhär ras o vad jag har för krav o förväntningar på valpköparna.

Så jag har inte tid att sitta o giddra här längre. Utan ska börja beta av min stora ATT GÖRA LISTA.

image130

20080102

Webfetti.com Webfetti.com








Allt är lungt här. Roade mig hela dan i går åt att sätta in förra årets räkningar i pärmar. Så nu är de tomt i vårat arkivsystem. Skönt!
Nu ska jag bara göra 2008 års budget basserat på förra årets räkenskaper så vi inte får oss några överaskningar. Med hus har jag märkt att vissa månader är väldigt mycke dyrare än andra. Så jag vill vara förberädd så man inte står där med breven i skägget...

Det har snöat lite lätt till och från ända sen nyårsafton. Så vi har nästan vitt överallt. Så nu börjar de snart likna vinte här nere oxå.... snart.

image123