Jag är 36...

Jag är 36 år gammal enligt detta test... http://www.vuxenpoang.com/.

Embarrassed





Namn: Pippi
Datum: 2007-05-29
Ålder: 29
Vuxenpoäng: 19.4
Uppskattad ålder : 36


Tipsen jag fick för att bli yngre var att:
* Sluta använda Ica-Kortet
*Sälja bilen
*Eller beställa en resa till Kos....

Nån som hänger med mig till Kos i sommar?

  You Go Girl  Head Banger Biker Babe Shopping Spree Girl With Gum   Piercing 

Jag vill tacka....


Jag vill tacka alla fantastiska själar som delar vår sorg med oss.
 
Tack för alla fina sms och medelanden vi fått av er.

Ni är underbara!




 
Glitter Kitty Glitter Kitty  Glitter Kitty  Glitter Kitty  Glitter Kitty     






Ingen rolig dag i dag.....


Våran ÄLSKADE Oliver har lämnat oss i dag 09.45 för att gå över till andra sidan.

Oliver

    

Vi sörjer hans bortgång.
Men glädjs över att vi fått så många långa fina år tillsammans.

Ta hand om dig, du älskade saknade lilla vän!
Och hälsa alla dom andra på andra sidan så gott från oss.
Vi kommer att mötas igen. Även fast jag hoppas de dröjer.

På återseende Mitt lilla hjärta!



 I Miss You 

Tillbaka...

.... efter många om och men!
De är över en vecka sen jag var här sist. Och jag har en bra anledning till varför.
Min kära älskade sambo fick iden att han skulle fixa med datorn just efter mitt senaste inlägg. Och de resulterade med att ingenting av allt jag har sparat finns kvar i burken. Inga bilder, inga länkar, inga dokument.... NADA! när den väl var brukbar igen.
Som tur för honom är att han bränt ner allt på en disk innan. Så jag väntar på att detta skall bli återställt. För jag anser inte att de är min sak att lägga in allt från skivan igen, som jag fick en liten hint av att han tyckte tydligen. Men jag tänker vägra i sten.... är de så man säger?
Så iallafall så kommer bloggen kanske vara lite bildfattig här ett tag framöver.

Sen har jag varit på kurs med nya jobbet. Så nu är jag proffs på mitt nya arbete.... ja eller inte. Men man lär så länge man lever. De ska bli kul att göra nått helt annat än de jag har sysslat  med de senaste 10 åren. Så jag hoppar in i dehär med lite skräck blandad förtjusning. För jag vet ju faktist inte hur de är på riktigt att jobba innom dehär.

Men annars är allt som vanligr. Frazze hänger i gardinerna o plockar in döda möss att smaska på. Oliver rör sig mellan matskålen, soffan o min famn. Diesel.... ja diesel gör allt sånt som bara Diesel är bra på. Gizze står på altanen o spanar. Om de inte regnar allt för mycke då vill säga. O Donna är min skugga o boddygard vars jag än befinner mig.

Nä nu ska jag.... ja vad ska jag ta mig till min första lediga dag efter en jobbhelg på gamla jobbet?
Ska jag baka? Eller åka o handla? Eller göra ingenting? Nä jag tror jag ska surfa lite!

Tjing så länge.....

Här går de undan....

... hinner knapt med att de har hunnit bli ny månad. Har gjort massor o ingenting den senaste veckan. Därför har jag inte greja med bloggen. Men nu kände jag att de var dax att uppdatera mig lite.

Valborg var vi hemma o småpilla mest bara o tog de lungt. Klippte gräset, plocka lite stenar, beskar o rensa bort de döda grenarna på våra krusbärsbuskar.
1:a maj var vi inte o demonstrera. Utan då tog vi de ännu lungnare o deklarerade på nätet. Kratta till jorden runt bärbuskarna som blivit uppknutna o fina nu. Käka lite gott.
Fast gubben trodde jag var påväg att förgifta honom med middagen. Den såg misstänksamt hälsosam ut.

Middag

De är ju nå grönt i potasisgratängen!!!! hör jag från köket. Ska de va så?
Ja de ska de!
Är de brockoli eller nått du satt i?
Nej de är de inte. De är bara lite örter som redan fanns i förpackningen när jag köpte den! (Vågade inte säga att de hette rotfruktsgratäng. Då hade han väll åkt till grillen istället)
Det ser farligt ut! Såntdär man kan må bra av!.... Vad är de för gegga på kycklingen då?
Chili o mango creme frech!
Mango!!!???  Ännu faligare!!
ÄT NU!!!

Onsdag morgon var vanlig arbetsdag för gubben. Så han tassa sig iväg på jobbet 06.00. 08.13 vaknar jag av att jag håller på trilla ur sängen för en viss grävgubbe hade inte tagit sovmorgon denna dag. Hela huset skaka när han satte igång.
Elak maskin....

Vattenfall håller på att gräva ner alla luftkablar i marken så vi förhoppningsvis slipper strömavbrott titt som tätt på höstarna. O de är ju bra. Så jag förlät farbror grävis ganska fort.

Men sen har jag upptäckt att de har blitt nåt fel på mig. Jag har börjat äta hälsosamt. Titta bara på min frukost jag gjorde här för nån dag sen.

Frukost

De har jag inte gjort på flera år. Hm!

Nå... På onsdan hade jag STOR städning i hela huset. Allt skulle va perfekt till på fredag. PUST!

Torsdag förmiddag gick ut på att ligga i soffan o ladda batterierna. För jag åkte o provjobba som assistent på eftermiddan. De gick jättebra. Ska jobba brevid där några dar för o känna på lite till.

Sen kom fredan. Då hade vi bokat in att mälkaren vi köpte huset igenom skulle komma o se på de för att kunna omvärdera huset. För snart ska vi lägga om lånen. O då är de bra att veta sånt tydligen.

Efter hon vart o tittat på de o åkt igen satte jag igång med maten. Så vi skulle hinna äta innan nästa gubbe kommer o ska titta på huset. För vi funderar ju på dehär med solvärme o vad de kostar. Så han skulle göra en offert på detta då. 
Mitt i allt ringer chefen på gammla jobbet o frågar med sin snällaste röst om jag inte kunde komma o hjälpa några timmar att plocka upp varor för de var lite kris.
Eeemmmeeeeaaaaeeeeeääämmmmmm.... ja de ska jag väll kunna! Hör jag mig själv säga... O i huvet låter de: Är du dum eller jag har ju hur mycke som hellst att göra idag o har ingen aning om hur lång tid den där gubben behöver o hur mycke vi står o tjatar med han om allt. O så har vi planer för kvällen ju oxå.
-Ja nä men jag kommer så fort jag kan!
Suck!!! Vad ska jag ta mig till mig själv?

Igår lördag åkte vi o hälsa på svärfar o hans respektive i deras stuga. Vi lyckades pricka in de så pass bra att vi fick lunch serverat strax efter vi kom dit. De kallar jag tajming. Lite kaffe på de sen o surra lite som blev mer surr o lite till, o lite till. Tills vi upptäckte klockan hade hunnit snurra nått varv där mer än vi hade tänkt oss. Så hoppa vi i bilen, åkte till närmaste köpceter där man kan gå i timmar o spendera utan att bli utråkad. Men de blev bara en snabb sväng in på Jula för att inhandla lite småprylar vi var utan. Sen in på Ica o fixa sig lite frukostmat till kommande vecka. 
Till middag grilla vi hel fläskfile med klyftpotatis, sallad, nybakat bröd o en massa goa såser till. MMMUMS!!

Fortsätter skriva lite senare i kväll.....