En sån dag....



...jag har haft i dag!

Det första jag gjorde när jag klev upp var att äta en relativt nyttig frukost framför tv:n i köket.

image68

MUMS!

Sen begav hundarna och jag oss upp i skogen för att springa av (mest dom) sig lite energi. Efter de fick dom som sin mat. Jag ringde mammsen o surra med henne närmare två timmar om allt och inget. Satte mig sen framför skrivbordet o gick igenom alla räkningar för denhär månaden o la upp dom på nätet för betalning. Efter de gjorde jag en översikt över alla räkningar jag vet och inte vet ska komma dehär året o vad dom kostar. Har sen räknat ut vad alla räkningar kostar årsvis och månadsvis. Inte kanske de roligaste görat kanske.
Men rätt så bra o veta tycker jag.

När gubben kom hen gjorde jag lite mat medans han gick igenom posten. Inget spännande. Bara en massa reklam som vanligt. Efter maten satte vi oss på altan o mös lite medans vi kolla på golfarna som gick omkring o hacka på banan.

        

Men nu sliter gubben i mig o påstår vi ska ut med hundarna. Han måste feberyra!!!

Ikväll blir de att se på Roomservice och Grey's Anatomy. Roligare än så blir det inte.

 

Anna har utmanat mig:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är pedant som en gammal faster. Fixar inte att se nått någon har ställt fram och inte ställt tillbaka det där de ska vara efter att han eller hon är färdiga med den. Men detta gäller bara hemma hos mig och på jobbet. Andra får ha de hur stökit som hellst hemma hos sig.

2. Har alltid haft något typ av husdjur sen jag var liten. Allt ifrån undulat, kanin, katt o hund till råtter, ödlor o rmar. Har hållt på med hestar oxå hela min uppväxt. Men inte haft nån själv. Hur mycke jag än tjata fick jag aldrig nån.

3. Har ett dl-vla humör. Men ju större utbrottet är desto fortare går det över.

4. Är en usel rökare. Har aldrig kunnat hålla igång med rökningen. Utan slutar helatiden. Så nu har jag gett upp. Bara inse att mitt liv kommer vara rökfritt hädanefter.

5. Avnjuta en kopp kaffe efter frukosten i lugn o ro är nog de goaste som finns förutom choklad framför en bra film & film tittar jag gärna på ofta och mycke.


6.Blogg har blivit en drog för mig just nu. Finns de Anonyma Bloggarister-möten nånstans?

Jag utmanar alla som läser denna sida. Berätta i kommentarer vilka ni är!
Våga inte låtsas att ni inte läst detta!

 
Ha en bra kväll!
Nu ska jag inta framstupa sidoläge i soffan.



En uppdatering efter promenaden:

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Fina foton:), och vilken härlig frukost du ätit! (min vågar man inte ens fota;), typ 5 koppar kaffe och en liten tallrik flingor).
Jag klarar mig väl från utmaningen:)?!, har nyligen gjort den!

2007-04-26 @ 11:44:56
Postat av: Pippi

Re: Anna-Lena
Ja okej då... men bara om du gjort den. Ska tjuvkika sen vad du skrivit på din lista....
Ha de bra så länge! =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback