Hej, hopp, hallå....

Ja jo jag vet att jag inte har uppdaterat här på LÄNGE!!!!


Ska ta de i stora drag, för annars får jag sitta här tills jag?..inte orkar göra nått annat i dag.


Vi tar de hela från strax efter mitt näst sista medeland?..


 

Kommer in till kontoret på jobbet o får reda på att dom ska sänka mina timmar. Från 79% till 34%. (Sist in först ut ni vet)



Första reaktionen från Pippi = inte allt för skojigt.



Andra reaktionen från Pippi = Va bra, då ska jag leta jobb utav bara S***N! För de är ju de jag har stått o gnällt om i 2½år om att hitta nått annat. Så nu fick jag vagnen ur... o satte igång o leta allt vad jag orkade o lite till.


Men vad händer om jag inte hittar mig nått annat då, vad händer då?


Då fick Pippi sätta sig in i vad man har rätt till o skyldighet till att göra om man stämplar.


Så nu har jag satt mig in i de o fixat mig ett HELT annat jobb.


 

Bra då var de klart.


 

Sen är de ju vår nu om det nu är nån som missat de.


     
 

Då ska altanen tvättas, äppelträdet beskäras, gräsmattan städas från hundarnas bestyr under vintern, utemöblerna ut o grillen dammas av.


 

Bra då var de klart.


 

Sen börjar vi närma oss påsk också till råga på allt såg jag i kalendern.


F*N! Jaha då ska vi (eller mer realistiskt sett jag) påskpynta då. Hum!? Hur gör man de med en skral budget o knappt nått värt att kalla för påskatteralljer? För de enda i kärringväg här i huset är jag o jag känner inte för att hänga med kvasten o hukkle på huvet i fönstret.


Ja men hur gör man då!!?


Jo man letar reda på allt som påminner om färgen gult man äger & har. O har man nu inte allt i uppsättningen gult så får man väll ta de som fattas i orange istället o koncentrerar sig till ett rum. De blev köket som fick påsk / vår piff. Kändes lite over kill att dra fram tupparna o påskfjädrarna riktigt än. De kan ju åtminstone bli april först. Så dom får vänta en liten stund till i alla fall.


De jag hittade i gult var ett litet ljus, tre kokböcker, gardiner jag inte ens komihåg att jag hade som får duga trots att de inte är kycklingar o ägg till motiv på utan en sur fiskmås o snäckor, bordstabletter, wettex-trasa o en handuk från badrummet man kan torka sig med när man diskat för hand eller nått. Så jag behövde bara kompletera med en orange blomkruka på bordet till min lilla stackars orkide utan blommor.


     

Så de enda jag kände jag behövde införskaffa inför påsken var en gul bords-duk (för de har jag bara i grönt eller rött sen innan) som jag hitta på Hemtex för halva priset. Kostade innan hela 79:-. En helt okej utgift utöver våra vanliga räkningar o avbetalningar. Kändes som ett riktigt fynd.




Sen unnade jag mig nya accesoarer till min fina ljusbricka. Men det var lite dyrare. Fick ge hela 100 pengar för dom fyra.


Så hela min kompletering på mitt vår/påskpiff gick då på 139,50. Jag är iallafall jättenöjd med hur de blev.


 Så nu får de bli påsk bäst de vill.


 

Då var de också klart.


 

Happ vad har jag kvar o göra nu då?


Hundutställningssesången börjar ju närma sig o vi ska se snygga ut inför den här nu då jag o vovvarna. Så de ska jag sätta mig ner, titta på o planera i min lilla kalender vad vi behöver träna på, finslipa glansen o få upp flåset i ringen.

Vad har jag mer som behövs göras? Just de, ska röja runt skjulet nu när de går att vara ute för de ska bli till hundgård.


Sen ska vi hämta ved från skogen, klyva o stapla den. 


O sen?..


...så en lördag på jobbet mådde jag inte prima ballerina.   

Nämen!?                                                                                         
Tant Doktorn vad är tokit?                 


- Du håller på lite för mycke Pippi lilla. Du måste ta de lilla lugna hädanefter.    


Happ så tant doktorn har gett mig en hemläxa, en bok o en uppgift på långa lugna promenader dagligen i två veckor som medicin. Så får resten ta den tid de tar att bli färdigt.

Dom där doktorerna är inte så tokiga dom..... ordinerar en semester mitt i allt. O dessutom inte bara semester från jobbet, utan semester från alla bestyr hemma oxå.
De kan jag säga är inte alls helt fel. Att bara sitta o tat lunge. Nästan så man skulle kunna vänja sig vid dethär nya tempot alltså.
 

Så det är väll det som har hänt sen sist i?.. ja de blev hyffsat korta drag.


 

Så nu vill jag bara önska alla där ute en riktigt skön vår o en glad påsk. Flyg försiktigt till Blåkulla. Lufttrafiken kan vara tät såhär i påsktider.


            

Nu ska jag sätta mig på altanen, med min bok i solen o luta mig tillbaka..... Doktorns order!

Tjing tjong...   

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad påskfint du gjort... Jag har nästan allt pynt i Kaise, men jag har kyckats skrapa ihop lite... Lägger ut bilder sedan (är bara på hemma på lunch nu). Fy vad fuskigt mycket vår ni har också !! =( =)

Ta det nu lungt och skuta stressa.
Kramisar

Postat av: Pippi

Re: Anna
Ja mamma jag ska sluta med de....

2007-04-06 @ 15:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback