Listigt värre....

Hitta en kul lista när jag satt o surfa på andras bloggar så jag har nu ärligt snott den av Tweeny o gjort om den till min!..... Sno den från mig o gör den till din egen du med!! Tipsa gärna på kommenatarer vem du är....

PERSONLIGT
01. vad heter du?
 Pernilla, men kallas för Pippi

02. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? När jag var liten tyckte jag Petronella var så vackert o hade velat heta det själv. Men jag hette redan något annat så jag ville att min lillebror skulle heta de innan han kom ut till verkligheten o jag fick reda på att det blev en han. Då blev jag lite sur för de, men vad gör man. Men i dag så är jag så nöjd med vad jag heter o vill inte byta nått av mina namn eller smeknamn för allt i världen.

03. vilka andra namn hade dina föräldrar tänkt ge dig?
Mamma låg o läste en damtidning på B.B  just efter jag kom till världen. O då läste hon om nån som hette Pernilla. O då bestämde hon sig för att de var de jag skulle heta, för de var så vackert namn. Far min hade inget att säga till om.

04. vilket stjärntecken är du?
tvilling

05. vilken årgång är du? 1978

06. vart bor du? Hemma

07. bott utomlands? ne.. =/

08. flyttat antal gånger? Har tappat räkningen för längesen.... Får tänka efter lite....
Från Kiruna till Lule när jag var 8år med mamma,
Lule till Kiruna efter studenten för att jobba,
Kiruna - Lule till svärföreldrarna för att plugga,
Svärföreldrar till Storebror (mycke roligare där + att killen låg i lumpen o var endå aldrig hemma),
från Storebror till mammas dåvarande killes halv tomma lägenhet jag fick bo i gratis då dom två flyttat ihop,
från den halvtomma lägenheten till Kiruna igen för att jobba,
Kiruna till Boden ihop med min bästa vän Anna för att plugga igen,
från Boden till svärföreldrarna för Anna läman mig för en karl o flytta till kiruna o terminen var slut så jag hade inget att göra i Boden längre. (saknar dagarna vi satt o svamla på balkången hon o jag o rulla ciggaretter, de var tider de. Har aldrig skrattat så mycke som då)
Från sysslolös hos svärföreldrarna i Lule upp till Kiruna i pappas lägenhet IGEN för att jobba,
från pappas lägenhet till en egen,
hitta ny kille o han flytta först ihop med min i min trånga lilla 1:a med alla hans grejer o sen flytta vi till en 3:a,
gjorde slut o flytta till en egen lägenhet,
ett år senare flytta vi ihop igen till hans nya lägenhet han flyttat till efter vi gjort slut,
därifrån till en egen lägenhet igen, redan då bestämde jag mig för att jag inte skulle flytta igen på ett bra tag....
ett år senare fann jag kärleken på internet o flytta ner till gubben,
sen köpte vi hus o flytta in i de..... jag tror jag fått med alla flyttar....16ggr tror jag att de blir.
 

09. vart skulle du vilja bo? Både där jag bor nu o uppe i norrbotten igen. Har en jättebra ide om att huset vi bor i nu har vi som sommarhus (vintrarna är nämligen förfärliga här dere) som vi kan åka ner till med barnen ( den dan vi får några) för att hälsa på Farmor, Farfar o vänner på semestrarna o bada. Sen har vi en bostad där uppe nån stans där vi bor när vi jobbar. För i denhär drömmen så tjänar vi ju så mycke att vi har de så pass gott stält o kan styra våra arbeten att vi kan vara här nere mycke oxå. Vet inte vad gubben tycker riktigt, när jag sa de till han såg de ut på han som han fundera på vad de var för nånsens jag babbla om o ville kolla klart sitt tvprogram med bilar.


10. vilken skolklass? Hotell o restaurang på gymnasiet o tvärvetenskap på folkhögskolan
11. vad vill du bli när du blir äldre? Lycklig är jag ju redan så då är de bara rik kvar.....

UTSEENDE

01. hur lång är du? 171cm

02. hur mycket väger du? lite för mycke

03. hårfärg och frisyr? Kort o rött. klipper själv. Frissyren beror lite på hur mycke jag ids stå framför spegen 3 sek för att få upp fluffet.

04. ögonfärg? "Blågrönbruna, mellerade alltså

05. mest nöjd med? Mina ögon, håret

06. minst nöjd med? några kilon mindre hade ju inte suttit helt fel =)

07. skostorlek? 38

08. glasögon? ja, men använder dom inte ofta då jag bara har ett pytte pytte brytningsfel....

09. har du några piercingar/tatueringar? Inga tatueringar, några piercingar lite var stans.
FAVORITER

01. filmer? ingen speciell för tillfället
02. låtar? det mesta som går på radion just nu o denhär med Markus Fagervall ni vet....
03. årstider? Måste man välja? Varje årstid har ju sin tjusning.

04. mat/dryck? Mat: Pasta, Pizza, mammas mat, kina, gubbens korvstroganoff bl:a Dryck: vet inte, beror på vad man äter lite...

05. djur? allt som rör på sig i princip
06. färg? beror på vad färgen sitter på

07. parfym? kommer inte på vad den heter o ids inte gå o kolla...

09. ämne i skolan? kökskunskap o teknik

10. sysselsättning? Träna, mysa med gubben, softa med kompisar, blogga, fota, pyssla, ute i skogen med hundarna.... listan kan bli hur lång som hellst

KLÄDER

01. vad använder du just nu för jacka? Min röda vindjacka som även tål regn eller min svarta skaljacka om jag har jacka alls.

02. vad använder du just nu för skor? Hmm, beror på vart jag ska. Stövlar i skogen, cross sandaler på jobbet, toffler inne om gubben inte har städat, svarta powerwalk dojer om jag är på stan eller ett par andra sandaler om det är riktigt fint väder.
03. favoritfärg på kläder? försöker hålla mig till brunt, svart, grönt o rött  som jag passar i.

04. favoritmaterial på kläder? bomull

05. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Ett par shorts till sommaren skulle jag faktist behöva för det äger jag inga faktist.

06. favoritaffärer? Den affär man hittar nått som passar nån som inte ser ut som en sticka.

07. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? mellan 0 och inget.... inte varje månad jag köper kläder. Men blev ett par mönstrade strumpbyxor för 70 kroner när jag egentligen var på jakt efter ett par sommarshorts förra månaden. Annat har de inte blivit i år tror jag... Men måste börja schoppa seriöst nu faktist då jag ska börja jobba som personlig assistent o inte längre har uniform på mig.
08. favoritmärke? Använder sällan märkeskläder.

09. vad har du för tröjstorlek? de som passar

DITT RUM

1. stort, litet eller mitt emellan? Lagom stort. Sängen får plats + 2 st byråer, har som sagt byggt om så vårat sovrum blev mindre o mysigare nu. Lite som ett hotellrum. ska bara byta väggen som skiljer sov-rummet till klädkammaren till skjutdörrar så kommer man lättare in dit.
2. vilken färg på tapeterna? vita med rosa små blommor än så länge....

3. vilka färger går rummet i i övrigt? vitt & blått i gardinerna för tillfället o varierande på sängkläderna.

4. vad vill du ändra där inne? Ska spacklas o tapetseras om bara sen är de färdigt.

5. vad har du där inne av följande:
a) tv?

b) video/dvd?

c) dator?

d) stereo?

e) telefon? X bara telefon faktist.... sovrummet är en prylfri son.

6. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
Grannens 5m höga granhäck o vägen upp till skogen/graget...
7. vad gör du oftast i ditt rum? har ni inte med att göra förutom att jag sover där.... ;P

8. favoritpryl? Kudden o täcket! :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Kikar in:)
Trevlig blogg!

2007-04-19 @ 21:54:57
Postat av: Anna-Lena

Brukar oxå göra den köttfärslimpan du skrev om längre ner, brukar ha i ett ägg oxå. Den är god:)

2007-04-19 @ 21:57:47
Postat av: Pippi

Re:Anna-Lena
Ja den är för himlans god! =P
Ska testa ha i ett ägg nästa gång med...
Har du nån blogg?

Postat av: Linda

Underbar lista=)
Ska sätta mig ner i kväll när ungarna dejtar John blund och kopiera den av dig=)
//Linda

2007-04-20 @ 14:09:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7647
Postat av: Anna

Som du redan sett har jag oxå tjuvat din lista...
TREVLIG HELG!!!
Kramis

2007-04-20 @ 14:42:42
URL: http://grundstrom.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Jag har en lösenords skyddad blogg (endast pga. att jag inte vill att foton på sonen ska hamna i "fel" händer, som man så ofta läser om att dom gör.)
Maila mig på [email protected] så får du lösen så du kan kika in. (har ju som sagt bara lösen pga foton på sonen)

2007-04-20 @ 20:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback