Lördagen den 21/4-07

Kära bloggdagbok o alla som läser den!
I går kväll innan jag gick o la mig hängde jag upp tvätten som var färdig i maskin. De skulle jag inte ha gjort. För efter de kunde jag inte sova.
Låg o vred o vände mig till 23.30, sen gav jag upp. Tog mitt täcke o gick ner på nedervåningen för att se på TV. Kände mig allt för rastlös så jag gick in på toan, tog fram hårtrimmern o körde genom kalluffsen ett varv. Sen i med lite hårfärg, vänta 20 min o skutta genom duchen.

Såhär blev det.
   

Kände mig som en helt ny människa efter de. Satte mig i soffan igen med en nattmacka o en stor kopp te. Sen kände jag mig faktist lite pömsig efter det. La mig tillrätta o hockus pockus så sov jag.... Ända till klockan var fem på morgonen. För då var en av hundarna såååå nödig o stod o gjorde sånnadär läten så jag skulle vakna o fatta att de var brådis vi dörren.
Efter att hundarna fått bli utsläpta på sin extremt tidiga morgon-pink la jag mig i soffan igen o försökte somna om. Lönlöst. Så jag låg o stirra på alla halvdåliga program ingen vettig människa sitter uppe så tidigt för o tittar på en lördag morgon.
Men när klockan äntligen blivit 07.30, (tror jag de var), så bestämde jag att gubbens sovmorgon var slut. Upp på övervåningen för o väcka han. Tog säkert en timme innan han var på benen. Ner. Käka frukost. Sparka ut gubben på snabb skogspromenad med hundarna medans jag gjorde mig i ordning. Servera hundarnas frukost. Gubben in i duchen. Så var han o jag färdiga för o åka på mässa nere i kungsbacka. Det var en mässa i temat Hus & Trädgård. Yes!!! tänkte vi. De ska vi gå på för att få lite inspiration o idéer till allt vad vi nu håller på med. 14 mil senare o 200 kronor fattigare i inträdesavgift för två vuxna så insåg vi när vi var hemma igen att de inte hade gett oss särskilt mycke varken av de ena eller andra. De enda positiva var att vi fick prata med några killar som jobba åt ett företag som montera solpanel. Dom erbjöd sig att komma hem till oss o ge ett kostnadsfritt kostnadsförslag(ja ni fattar vad jag menar) på allt vi skulle behöva för att installera solpannel på taket.
De är jättebra att veta i och för sig vad de kommer att gå på den dan vi nu har råd att skaffa oss detta ur flera synvinklar. Men jag är lite rädd för att när den dan kommer så handlar det om helt andra priser än dom det är i dag.
Men vi får se vad dom säger... Ska ringa nästa vecka o boka in ett hembesök med dom.
Så får vi ta det från där.

Väl hemma igen iallafall så satte vi igång här hemma på gården efter maten med att klyva ved, städa upp lite bröte o gjorde oss två stycken ljugarbänkar av överblivet material från när gubben sågat till stockar.

(uppdaterar med bilder på dom en annan dag.)

Är inget vettigt på tv i kväll så nu ska jag slänga in en rulle i dvdn o slappa i soffan med min aldeles egna lilla karl.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback