Måndag 07 04 23

Igår vaknade jag förståss aldeles för tidigt som vanligt för att vara söndag.
Efter vi dragit oss nästan över en timme i sängen gav både gubben och jag upp och klev upp. Käka frukost, släppa ut hundarna, ge dom mat o planera dagens förlopp. Vi kom fram till att vi skulle göra ett ryck under vardagsrummet i källaren. För det är nämligen så att förra ägarna byggde ut huset åt sidan. Men dom gjorde inte iordning källaren utan lät all jord vara kvar där under. O de är inte önskvärt av många anledningar. Så vi måste altså gräva ut allt för hand med spadar o skottkärra.
Jag har stora plander för det utrymmet sedan....när det väl är färdigt.
Sen var de bara att hoppa in i duchen. För vi var sjöblöta i svett båda två. Upp på övervåningen för att göra sig färdig för kalas. Gubbens mamma har fyllt år o hennes gubbe fyller år snart. Så dom hade lite smörgåstårta o kaffe med dopp. De var hur gott som hellst.
Efter de åkte vi o handla lite inför veckan som kommer. Så vi har lite frukost o sånt hemma. 
När vi kom hem kände jag mig helt slut o satte mig framför datorn ett slag. Men när jag väl var framför burken kunde jag inte dra mig därifrån. Gubben gick o la sig o klockan hann bli mycke innan jag drog mig från skärmen.
Så i dag när jag vakna istället var klockan aldeles för mycke. O jag känner inte för att göra nått särskolt heller. För de är tjock dimma ute. 
Så vi får se om det blir en riktig slöardag i dag eller om jag faktist får för mig att göra något vettigt.



Hitta en gång ett ordspråk som jag ser min gubbe säga framför mig varje gång jag ser de.
(Han är bilmekaniker för er som inte viste de)

  • När man har båda fötterna på jorden har man oftast bilen på bilverkstden.


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Brukar oxå fastna framför datorn av någon konstig anledning:)

2007-04-23 @ 14:58:14
Postat av: Gullefjun

Ja, man tror att man bara suttit en stund,
så visar det sig att det visst var ganska många stunder :)
Ha en bra kväll å tack för titten!

Postat av: Anna-Lena

De var en lite dålig förklaring, gör ett bättre försök här ifall du provar:
I photoshop hämtar du ett foto (1), välj "nytt lager", hämta ett till foto(2), stäng det första fotot på "ögat" längst ner till höger på skärmen, "dra" in det nya fotot (2), i det tomma lagret( det rutiga), skär ett hål i det, använd ludd, klicka i "ögat" på foto 1 så kommer alla upp. Sen är det bara "markera" det lager du vill flytta osv.

2007-04-24 @ 10:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback